Azoknak, akiknek gyerekként tanulási problémáik voltak, sajnos valószínűsíthető, hogy felnőttkorukban is akadnak nehézségeik. Az iskola befejezésével a tanulás nem ér véget. Ekkor kezdődik az igazi tanulás, az úgynevezett „nagybetűs Élet”.
A mai hagyományos iskolarendszerben nem mindenki érzi jól magát. Az iskolába kerülő gyerekek legnagyobb problémája, hogy nem mozoghatnak eleget. Sajnos mára kezd feledésbe merülni az elméleti képzés és a mozgás összekapcsolása. (Szerencsés az a gyermek, aki Waldorf iskolában kezdheti az általános iskolai tanulmányait.)
Amíg élünk, mindig adódik valami, amit tanulnunk kell. Ha kelletlenül tanulunk, akkor az életünk tele lesz stresszel és a szervezetben nem tud zavartalanul áramolni az energia, amely testi, lelki és mentális elváltozásokhoz vezet.
Ha világossá válik számunkra, hogy az élet minden helyzetéből tanulhatunk, akkor rendszerint megtakaríthatjuk magunknak a nagyobb betegségeket. Ehhez az szükséges, hogy a folyamatosan minket érő konfliktusainkat, amelyek természetes módon érzelmi stresszt okoznak bennünk, mihamarabb és minél hatékonyabban megoldjuk.
Ebben segítségünkre vannak az alternatív módszerek, amelyek segítségével sok új dolgot tanulhatunk.
Ha életünkben a tanulás stresszel jár együtt, az azt jelenti, hogy nem vagyunk képesek új dolgokat befogadni. Az ismerthez és a megszokotthoz ragaszkodunk, az új dolgokat elhárítjuk, hiszen hiányzik az energiánk a konfrontációhoz.
Ha rendszeresen alkalmazunk kineziológiai gyakorlatokat, tanulási készségünk lényegesen javul. Észrevehetően könnyebben eltérnünk a megszokott stresszviselkedéstől.
Az egészségért dolgozunk.