A gyerekeknek iskolába kell járniuk. Emiatt sok családban már reggel rossz a hangulat. Mindez a reggeli felkelésért folytatott küzdelemmel és az elkészüléssel kezdődik. A gyerek húzza az időt, nem akar reggelizni, és még a megfelelő könyveket is elfelejti magával vinni. A szülőkre a felkeléstől az elindulásig óriási teher nehezedik, hogy ha harmonikusan akarják indítani a napot.
A kisiskolásoknak az iskolában sem könnyebb a napjuk. A tantárgyak óránként váltakoznak, rövid szünetekkel. A tanulók nem képesek energetikailag feltöltődni. A nap során egyre csökken a koncentrációs és együttműködési képességük. A figyelmük elkalandozik.
Energetikailag az alábbi képet kapjuk, ha a koncentráció csökken:
- Kikapcsolt szemenergia: a gyerek sem az olvasásból, sem a táblára írt szövegből nem tud információt felvenni. Helyesírási hibákat ejt, bár nagyon-nagyon igyekszik. Az igyekvés azt jelenti, hogy erőt tesz bele, tehát fárasztja magát.
- Kikapcsolt fülenergia: a gyermek csak hallja, amit mondanak. Ez azt jelenti, hogy a tanító szavai egyik fülén bemennek, a másikon meg ki. Az agy általi feldolgozás nincs jelen. A csökkent koncentrációs képesség miatt nem tud odafigyelni.
- Kikapcsolt agyféltekék esetén nehezebben megy a tanulás. A lazább tárgyaknál a gyerek főként az intuitív felével dolgozik. Hiányzik az analitikus fél, és ezzel együtt a logikus gondolkodás. Ha az analitikus agyféltekére van szükség, akkor megmutatkozik az egyensúlytalanság. Koncentrációs nehézségek, kedvetlenség, fáradtság, könnyek, alvászavar, idegesség stb. lépnek fel.
Az iskolai „rossz teljesítmény” okozta feszültség otthon folytatódik. A szülők a gyereknek segíteni szeretnének, különórák, kiegészítő gyakorlás, fenyegetés, ígérgetés – csekély eredménnyel. Marad a stressz.
Mit tehetünk ilyen esetben?
Ahhoz, hogy teljesen a tevékenységünkre tudjunk koncentrálni, mindkét agyféltekénket, továbbá szemünket és fülünket is „be kell kapcsolnunk”.
Játszva el tudjuk végezni teljes odafigyeléssel munkánkat, ha energiáinkat segítjük.
A kineziológiai mozgásgyakorlatok segítenek nekünk és gyermekünknek is abban, hogy feladatainkat könnyedén teljesítsük.